Selasa, 05 Januari 2010

DOA DHUHAKU PAGI INI

aku sdg gundah tak ada yg menyejukkan hatiku...aku mampir di masjid raudhatul jannah,masjid favoritku.
sdh lama aku tak kemari....jam 7.25,stlh ambil wudhu...kumulai dhuhaku....hanya dua rakaat saja.
setelahnya,doaku...ya Allah ampuni aku...sungguh memohon ampun padaMU...doa untuk orang tuaku...Allahumma dhuha..dhuhaika,wa jamma'jammaluka...wa qudrat..dst...kita harus menikmati shalat dhuha?mengapa?..krn sejak tengah mlm Allah bersama kita ,IA mendengarkan doa kita!..dan aku yakin IA mendengar doaku,aku memohon..anak2 diberi kemudahan untuk sekolahnya,rizky yg banyak agar aku bs sedekah....mudahkan segala kesulitan,hilangkan kesedihanku dan kesusahanku.Dan aku tak malu memohonkan jodohku..yg baik,paling baik...tak lupa kudoakan almarhum suamiku.Aku tak malu blg pada Allah,ada seseorang dihatiku..tp apakah dia yg terbaik untukku?hanya Allah yg tau,maha tau.
Ya Allah,bukakanlah pintu-pintu rahmatMU,bukakanlah pintu-pintu anugrahMU.
Aku doakan teman-temanku,guru-guru anakku..semoga semua mendapat rahmat,kebaikan dunia akhirat.
Dan pagi ini aku melakukan pekerjaan yang hanya aku dan Tuhan yg tau.amiiin.

Tidak ada komentar: